Metropolitan dynamics in the globalization era. The real state promotion for companies in the city of Sao Paulo, Brazil
DOI:
https://doi.org/10.4067/S0250-71612007000100003Keywords:
urban development, urban management, real state market, metropolizationAbstract
We propose to discuss a distinguishing element of the metropolis in the present period: the real estate promotion for companies and their implications for the planning and the urban life, trying to consider the metropolis like a space that shelters a multiplicity of interests and conflicts. Our approach is centered in the city of Sí£o Paulo, host municipality of the greater metropolitan region of Brazil, doing to emphasize the characteristics that also share with other metropolis of peripheral countries and their specificities.
ÍDownloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2007 Revista EURE - Revista de Estudios Urbano Regionales

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Al momento de aceptar la publicación de sus artículos, los autores deberán formalizar la cesión de derechos de autor a EURE, según las condiciones establecidas por la Revista.
Ésta establece que el autor autoriza a EURE de manera gratuita, exclusiva e ilimitada a reproducir, editar, publicar, distribuir, publicitar, comercializar y traducir el artículo, a cualquier soporte conocido o por conocer y desarrollar.
Del mismo modo, los autores aseguran que el artículo propuesto es original, no publicado y no propuesto para tal fin a otro medio de difusión.